Powiadom mnie o dostępności

Pompy sprzęgła do VW GOLF IV

36 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica tłoka cylindra: 15.87
176,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9, Ciężar [kg]: 0.17, System hamulcowy...
93,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.545, Materiał: metal, średnica wewnętrzna [mm]: 15.87, Zdjęcie producenta: 1
173,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 15.87, Materiał: tworzywo sztuczne, Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroni...
186,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 19.05, Zdjęcie producenta: 1
261,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 15.87, Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys., Materiał: Aluminium, dla num...
138,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 19.05, Wymiar gwintu: 12 x 1, Materiał: Żeliwo, System hamulcowy: ATE, Rozstaw ...
166,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 15.87, Materiał: tworzywo sztuczne, Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroni...
165,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 19.05, Wymiar gwintu: 12 x 1, Materiał: Żeliwo, dla numeru artykułu: 2104, Sys...
167,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 15.87, Materiał: Aluminium, System hamulcowy: FTE, Rozstaw śrub mocujących: 56...
185,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 15.87, Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys., Materiał: Aluminium, dla num...
141,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.4, Wymagana ilość: 1
86,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
92,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
84,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
313,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 15.87, Zdjęcie producenta: 1
287,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica tłoka cylindra: 15.87
110,12 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9, Ciężar [kg]: 0.61, Materiał: tworz...
111,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, średnica 1/średnica 2 [mm]: 19,0, Ciężar [kg]: 0.67, Materiał: Żeli...
127,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
144,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Do czego służy pompa sprzęgła w samochodzie VW GOLF IV?

Z racji tego, że VW GOLF IV jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.

Objawy awarii pompy sprzęgła w samochodzie VW GOLF IV

Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie VW GOLF IV są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie VW GOLF IV zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.

VW GOLF IV – diagnostyka pompy sprzęgła

W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie VW GOLF IV, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.