6 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 0.996
Rozwiń więcej danych
110,28
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
110,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 1.34
Rozwiń więcej danych
243,33
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
243,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 19,8x22,5
Rozwiń więcej danych
119,50
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
119,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 20,5
Rozwiń więcej danych
176,87
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
176,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 22
Profil piasty: 20
Rozwiń więcej danych
148,82
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
148,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 1.452
Rozwiń więcej danych
141,29
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
141,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach MAZDA MX-3 to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach MAZDA MX-3 jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach MAZDA MX-3 to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie MAZDA MX-3 z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.