6 produktów
Wybierz auto
LUK323037010
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 24,4x27,7
Rozwiń więcej danych
484,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
484,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK321001410
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 21,2x24,6
Rozwiń więcej danych
330,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
330,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
191,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
191,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT33168
Ciężar [kg]: 3.52
Średnica wewnętrzna [mm]: 150
Rozwiń więcej danych
154,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
154,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT33127
Ilość zębów: 21
Ciężar [kg]: 1.028
Rozwiń więcej danych
109,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
109,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT33129
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 1.478
Rozwiń więcej danych
107,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
107,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tarcza sprzęgła w samochodach TOYOTA MR 2 to element zaliczany do układu przeniesienia napędu. Jej zadaniem jest eliminacja przeciążeń oraz drgań skrętnych, które powstają podczas przenoszenia napędu z wału korbowego silnika na wałek sprzęgłowy siły biegów za pomocą sił tarcia. Tarcza sprzęgła jest wyposażona między innymi w tłumiki drgań skrętnych, dzięki którym możliwy jest obrót miejsca osadzenia i krawędzi tarczy nośnej względem siebie.
Tarcza sprzęgła w samochodach TOYOTA MR 2 jest wyposażona w okładziny cierne, które są przymocowane za pomocą nitów i elementów sprężystych, aby jak najlepiej zredukować drgania. Dzięki temu charakteryzuje się dużą odpornością na ścieranie i wysokie temperatury. Tego typu elementy są produkowane z wykorzystaniem materiałów takich jak włókna węglowe, tworzywa organiczne i włókna szklane. Pozostałe elementy tarczy sprzęgła w samochodach TOYOTA MR 2 to tłumik drgań skrętnych oraz wycentrowany otwór montażowy.
Podobnie jak wiele innych elementów, tarcza sprzęgła w aucie TOYOTA MR 2 z czasem się zużywa – wtedy konieczna jest wymiana jej na nową. Ze względu na ścieranie powierzchni ciernej po pewnym czasie nie jest ona już wystarczająco gruba, aby dobrze spełniać swoje zadania związane z przekazywaniem mocy. Jednym z głównych objawów zużycia jest tzw. ślizganie się sprzęgła – można je zaobserwować na przykład po potrzebie znaczącego puszczenia pedału podczas ruszania samochodem. Prędkość zużywania się tarczy sprzęgła zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.