4 produkty
Wybierz auto
Długość [mm]: 165
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z tulejką, z dzwignią
Rozwiń więcej danych
78,13
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
78,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAS5400008
Dla numeru oe: 211771
79,34
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
79,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 18
Długość [mm]: 164, 165
Rozwiń więcej danych
95,90
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
95,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT52459
51,42
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
51,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie sprzęgłowym samochodu ALFA ROMEO 155 zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu ALFA ROMEO 155 powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie ALFA ROMEO 155 można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.