3 produkty
Wybierz auto
SAC3182654281
Uwzględnić informację serwisową: 1
301,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
301,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
OYO40S9000OYO
Liczba otworów do mocowania: 2
Średnica tłoka [mm]: 26
225,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
225,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWSPL012
Otwór o śr [mm]: 26
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
140,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
140,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie sprzęgłowym samochodu JEEP COMPASS II zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu JEEP COMPASS II powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie JEEP COMPASS II można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.