3 produkty
Wybierz auto
NTYNWSCH005
Otwór o śr [mm]: 35
Materiał: Aluminium
156,47
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
156,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMM30239
Otwór o śr [mm]: 35
Materiał: Aluminium
228,92
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC3182600238
497,35
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
497,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
W układzie sprzęgłowym samochodu JEEP GRAND CHEROKEE I zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu JEEP GRAND CHEROKEE I powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie JEEP GRAND CHEROKEE I można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.