4 produkty
Wybierz auto
SAMM30250
Otwór o śr [mm]: 28
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
215,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
215,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PJQ121
Ograniczenia producenta: Fag
Średnica [mm]: 24
221,51
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
221,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWSFR007
Ograniczenia producenta: Fag
Średnica [mm]: 24
122,50
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
122,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT68058
111,42
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
111,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie sprzęgłowym samochodu MAZDA 5 I zastosowano rozwiązanie, jakim jest wysprzęglik centralny. Jest to element, który łączy w sobie funkcje pełnione niegdyś przez linki i siłowniki sprzęgła. Wysprzęglik zlokalizowany jest przy skrzyni biegów, współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową sprzęgła.
Naciśnięcie pedału sprzęgła samochodu MAZDA 5 I powoduje zwiększenie ciśnienia w układzie sprzęgłowym za sprawą pracy pompy sprzęgła. Wówczas wysprzęglik wywiera nacisk na sprężynę docisku sprzęgła. Efektem jest rozłączenie tarczy sprzęgła wraz z kołem zamachowym, które umożliwia zmianę biegów.
Awarię wysprzęglika centralnego w samochodzie MAZDA 5 I można podejrzewać w przypadku występowania trudności przy zmianie biegów. Szczególnie częstym objawem jest problem z wybieraniem biegów pierwszego i wstecznego. Także potrzeba wkładania dużej siły w zmianę biegów lub konieczność kilkukrotnego wciskania pedału sprzęgła w celu zmiany biegu może być objawem usterki wysprzęglika.