16 produktów
Wybierz auto
0339623354300
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
650,48
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
650,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951009
Ilość zębów: 22
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
587,30
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
587,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK600028900
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego, z dociskiem sprzęgła
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
3 181,89
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
3 181,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000950920
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23,12x26,18-23n
Rozwiń więcej danych
851,58
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
851,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
315,48
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
315,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 499,41
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
1 499,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
543,23
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
543,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
340,66
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
340,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
417,01
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
417,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
397,89
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
397,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
STT100877
Ilość zębów: 22
Średnica zewnętrzna [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
369,04
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
369,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP300059
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 6.438
Rozwiń więcej danych
809,73
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
809,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADM530123
Ciężar [kg]: 0.001
Zdjęcie producenta: 1
767,17
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 02.05
U ciebie: pt. 02.05
767,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339625307200
Średnica [mm]: 250
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
823,52
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
823,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0432KZ125
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tarczą sprzęgła, z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
966,03
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
966,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
342,26
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 30.04
342,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA 5 I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA 5 I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA 5 I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA 5 I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA 5 I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.