8 produktów
Wybierz auto
03563000951948
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29-10n
Rozwiń więcej danych
794,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
794,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624317400
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
751,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
751,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624317200
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
693,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
693,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951845
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 32,5x35-26n
Rozwiń więcej danych
924,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
924,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951877
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 28x35-10n
Rozwiń więcej danych
1 003,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
1 003,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
678,67
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
678,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951846
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 32,5x35-26n
Rozwiń więcej danych
819,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
819,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624334600
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
742,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
742,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu BMW X5 E53 jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie BMW X5 E53 musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu BMW X5 E53 sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu BMW X5 E53 zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. BMW X5 E53 ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.