Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
9 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 23x29-10n
Rozwiń więcej danych
719,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
719,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 32,5x35-26n
Rozwiń więcej danych
815,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
815,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 26
Profil piasty: 32,5x35-26n
Rozwiń więcej danych
915,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
915,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
727,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
727,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 10
Profil piasty: 28x35-10n
Rozwiń więcej danych
997,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
997,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
679,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
679,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 10
Ciężar [kg]: 6.2
Rozwiń więcej danych
649,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
649,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
742,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
742,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
629,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
629,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu BMW X5 E53 jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie BMW X5 E53 musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu BMW X5 E53 sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu BMW X5 E53 zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. BMW X5 E53 ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.