9 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 21 x 18
Rozwiń więcej danych
306,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
306,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 18
Profil piasty: 21,8 x 18,2
Rozwiń więcej danych
355,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
355,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
415,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
415,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 200
276,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
276,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica zewnętrzna [mm]: 228
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
339,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
339,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 18
Ciężar [kg]: 3.964
Rozwiń więcej danych
280,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
280,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 18
Ciężar [kg]: 4.818
Rozwiń więcej danych
385,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
385,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
410,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
410,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
352,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
352,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu CITROËN C3 III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie CITROËN C3 III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu CITROËN C3 III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu CITROËN C3 III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. CITROËN C3 III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.