7 produktów
Wybierz auto
BECBCM268
Materiał: Tworzywo sztuczne
Średnica wewnętrzna [mm]: 16
90,14
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
90,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL550304
Średnica [mm]: 15.87
Materiał: Tworzywo sztuczne
102,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
102,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL876149
Otwór - śr. 1 [mm]: 15.8
101,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
101,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL876151
Otwór - śr. 1 [mm]: 15.8
93,51
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
93,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30417
Wymiar gwintu: 12 x 9
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
114,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
114,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
164,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
164,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL874677
Suw [mm]: 240
118,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.07
118,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że CITROËN C3 III jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie CITROËN C3 III są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie CITROËN C3 III zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie CITROËN C3 III, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.