5 produktów
Wybierz auto
0339619308900
Średnica [mm]: 190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
361,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
361,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
EXEHCK2047
Ilość zębów: 20
Średnica zewnętrzna [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
522,39
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
522,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIPN2004087
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
222,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
222,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
849,46
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
849,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADH230107
Ciężar [kg]: 4.23
Zdjęcie producenta: 1
202,24
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
202,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sprzęgło samochodu HONDA CITY IV jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie HONDA CITY IV musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu HONDA CITY IV sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu HONDA CITY IV zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. HONDA CITY IV ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.