 
     
  15 produktów
Wybierz auto
Producenci
 
       
    
  0339600027700
Ilość zębów: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z łożyskiem prowadzącym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 486,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
1 486,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  SAC2290601117
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
1 537,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
1 537,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  0339624377409
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
657,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
657,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
    
  SRLSL2DS1183
Średnica zewnętrzna [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
396,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
396,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
    
  KAW962757
Profil piasty: 22,6 x 20
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
556,73
zł/szt.
Kraków: wt. 04.11
U ciebie: wt. 04.11
556,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  553,76
zł/szt.
Kraków: wt. 04.11
U ciebie: wt. 04.11
553,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  BLUADF123081
Ilość zębów: 20
Ciężar [kg]: 5.82
Rozwiń więcej danych
386,39
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
386,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  03563000990422
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
680,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
680,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  0350835175
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 23,2 x 20,1
Rozwiń więcej danych
1 469,48
zł/szt.
Kraków: wt. 04.11
U ciebie: wt. 04.11
1 469,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  03563000970113
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 240
492,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
492,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  0339623372500
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
1 736,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
1 736,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  LUK624377433
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z wysprzęglikiem centralnym, z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
829,65
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
829,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  639,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
639,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  AISKZ133
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tarczą sprzęgła, z łożyskiem oporowym
Rozwiń więcej danych
1 777,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
1 777,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
 
       
    
  0350845175
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 23,2 x 20,2
Rozwiń więcej danych
1 433,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.11
U ciebie: pon. 03.11
1 433,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA 5 II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA 5 II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA 5 II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA 5 II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA 5 II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.