Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
6 produktów
Wybierz auto
Wysokość [mm]: 56
Średnica wewnętrzna [mm]: 23
Rozwiń więcej danych
191,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
191,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Masa [g]: 304
Szerokość 1 [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
88,64
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
88,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
80,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
80,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Parametr: Kzis-1
82,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
82,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 77
Wysokość [mm]: 24
Rozwiń więcej danych
127,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
127,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
85,94
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
85,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MAZDA 5 II. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MAZDA 5 II mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MAZDA 5 II rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.