5 produktów
Wybierz auto
ASH9003321
Wysokość [mm]: 56
Średnica wewnętrzna [mm]: 23
Rozwiń więcej danych
175,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
175,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
88,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
88,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKC3746
116,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
116,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LUK500049710
83,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
83,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151600736
Parametr: Kzis-1
79,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
79,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MAZDA 5 II. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MAZDA 5 II mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MAZDA 5 II rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.