6 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 23
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
751,11
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
751,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Dopasowanie: Z automatycznym nastawianiem
Rozwiń więcej danych
1 477,05
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
1 477,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Wyposażenie sprzęgła: Lozysko, tarcza, docisk
433,32
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
433,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23,3x26,2-23n
Rozwiń więcej danych
632,35
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
632,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 23
Profil piasty: 23,3x26,2-23n
Rozwiń więcej danych
711,26
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
711,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
661,47
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
661,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA CX-3 jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA CX-3 musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA CX-3 sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA CX-3 zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA CX-3 ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.