5 produktów
Wybierz auto
0493ADM530111
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 6.65
Rozwiń więcej danych
607,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
607,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623323600
Średnica [mm]: 230
679,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
679,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
300,03
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
300,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
390,76
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
390,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
313,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
313,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA TRIBUTE jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA TRIBUTE musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA TRIBUTE sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA TRIBUTE zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA TRIBUTE ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.