Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
5 produktów
Wybierz auto
0493ADM530111
Ilość zębów: 22
Ciężar [kg]: 6.65
Rozwiń więcej danych
610,90
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
610,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339623323600
Średnica [mm]: 230
677,78
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
677,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
390,76
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
390,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
344,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
344,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
294,01
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
294,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MAZDA TRIBUTE I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MAZDA TRIBUTE I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MAZDA TRIBUTE I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MAZDA TRIBUTE I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MAZDA TRIBUTE I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.