4 produkty
Wybierz auto
Producenci
LUK624396800
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
737,38
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
737,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000950964
Średnica [mm]: 240
1 033,64
zł/szt.
Kraków: śr. 15.10
U ciebie: śr. 15.10
1 033,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK622343200
Średnica [mm]: 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
569,49
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
569,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL855201
Profil piasty: 30 x 18 x 28 x 16
Ciężar [kg]: 7.59
Rozwiń więcej danych
3 869,58
zł/szt.
Kraków: wt. 14.10
U ciebie: wt. 14.10
3 869,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MINI ONE/COOPER III jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MINI ONE/COOPER III musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MINI ONE/COOPER III sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MINI ONE/COOPER III zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MINI ONE/COOPER III ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.