6 produktów
Wybierz auto
Producenci
0339624240760
Średnica [mm]: 240
572,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.11
572,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624029960
Średnica [mm]: 240
423,85
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
423,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
476,68
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
476,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
562,65
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
562,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
514,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.11
514,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
618,11
zł/szt.
Kraków: śr. 19.11
U ciebie: śr. 19.11
618,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu NISSAN TERRANO I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie NISSAN TERRANO I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu NISSAN TERRANO I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu NISSAN TERRANO I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. NISSAN TERRANO I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.