7 produktów
Wybierz auto
476,68
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
476,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
446,72
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
446,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
536,95
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
536,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADN13054
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 8.65
Rozwiń więcej danych
408,28
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
408,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
368,05
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
368,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
390,84
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
390,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624029960
Średnica [mm]: 240
437,28
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
437,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu NISSAN TERRANO I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie NISSAN TERRANO I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu NISSAN TERRANO I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu NISSAN TERRANO I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. NISSAN TERRANO I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.