5 produktów
Wybierz auto
NKK1347170
Ograniczenia producenta: Sachs
Średnica [mm]: 228
Rozwiń więcej danych
885,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
885,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK622347900
Średnica [mm]: 230
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z łożyskiem oporowym
1 201,33
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 201,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL855109
Ciężar [kg]: 13.97
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
2 175,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
2 175,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK622348700
Średnica [mm]: 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z tuleją prowadzącą, z dźwignią wysprzęglika, z łożyskiem oporowym
559,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
559,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL832608
Ilość zębów: 28
Profil piasty: 22,2 x 20,3
Rozwiń więcej danych
693,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
693,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu VW T-CROSS jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie VW T-CROSS musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu VW T-CROSS sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu VW T-CROSS zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. VW T-CROSS ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.