5 produktów
Wybierz auto
SAMF30252
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
128,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
128,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP120134
Strona zabudowy: Siłownik dociskacza sprzęgła
Wysokość [mm]: 9.7
Rozwiń więcej danych
10,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
10,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DELLM80739
Otwór o śr [mm]: 16
Wymiar gwintu: Plug in
125,75
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
125,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30345
Wymiar gwintu: 12 x 9
Materiał: Tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
135,50
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
135,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL804944
Ciężar [kg]: 0.22
Gwintowana złączka: 12x9
Rozwiń więcej danych
240,97
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
240,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że VW T-CROSS jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie VW T-CROSS są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie VW T-CROSS zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie VW T-CROSS, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.