4 produkty
Wybierz auto
Grubość [mm]: 50
Szerokość [mm]: 145
Rozwiń więcej danych
302,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
302,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
241,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
241,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALCI326000S
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
Długość sieci [mm]: 450
Rozwiń więcej danych
411,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
411,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAXAC630012
Grubość [mm]: 50
Szerokość [mm]: 145
Rozwiń więcej danych
208,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
208,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach aut FORD FUSION, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach FORD FUSION korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie FORD FUSION jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie FORD FUSION z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.