4 produkty
Wybierz auto
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
Rozwiń więcej danych
499,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
499,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
Rozwiń więcej danych
602,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
602,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 90
Szerokość [mm]: 150
Rozwiń więcej danych
628,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
628,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 3.3
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
665,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
665,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut HYUNDAI SANTA FÉ III, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach HYUNDAI SANTA FÉ III korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie HYUNDAI SANTA FÉ III jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ III z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.