13 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040996328
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040996479
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040996529
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NRF30956
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA0100180005
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VAL818343
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAG351319205160
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MALCI497000S
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL818609
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAXAC630016
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 044630379
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VAL818622
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 044630375
Dostawa na czwartek, 4 lipca
W silnikach aut RENAULT CLIO IV, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach RENAULT CLIO IV korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie RENAULT CLIO IV jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie RENAULT CLIO IV z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.