5 produktów
Wybierz auto
Wymiary radiatora: 345 x 370 x 28 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
487,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
487,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 27
Szerokość [mm]: 345
Rozwiń więcej danych
453,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
453,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 50
Szerokość [mm]: 570
Rozwiń więcej danych
464,14
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
464,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 82 00 245 599
Wymiary radiatora: 570 x 84 x 50 mm
Rozwiń więcej danych
448,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
448,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALCI679000S
Długość opakowania [cm]: 86
Szerokość opakowania [cm]: 19
Rozwiń więcej danych
481,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
481,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut RENAULT THALIA I, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach RENAULT THALIA I korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie RENAULT THALIA I jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie RENAULT THALIA I z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.