Termostat to prosty, względnie tani element, którego zadanie polega na przełączaniu obiegu cieszy w układzie chłodzenia. Obudowa termostatu jest niezbędna, żeby możliwe było zamocowanie samego termostatu wraz z przewodami płynu chłodniczego do głowicy silnika. Obudowa termostatu jest wykonana przeważnie z tworzywa sztucznego. Niestety, czasem ulegają one uszkodzeniu albo w wyniku nieumiejętnego przykręcania (zbyt duża siła), albo na silnych mrozach, kiedy są narażone na bardzo duże różnice temperatur. Awaria obudowy termostatu może doprowadzić do przegrzania się silnika. Dzieje się tak, ponieważ pęknięcia, wyłamania albo odkształcenia powodują wyciekanie płynu chłodniczego. Wybierając obudowę termostatu warto kierować się kompromisem pomiędzy ceną, a jakością. Cena tego elementu oscyluje wokół kilkudziesięciu złotych, choć niektóre modele mogą kosztować nawet kilkaset złotych. Czy warto przepłacać? To kwestia bardzo indywidualna, jednak niewątpliwie kupowanie niskiej jakości, taniej obudowy termostatu może na dłuższą metę nie być dobrym pomysłem.
508 produktów
Wybierz auto