83 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040136173
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAG352317100440
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040144685
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA0170250009
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAG352317003260
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DAYDT1142V
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALTEK7262104J
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0357TH41183G1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR350416A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR350574A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYCTMCT002
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYCTMBM034
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SAS3300024
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV20SKV070
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAG352317101050
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA92972
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYCTMBM048
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATTH64187G1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu MINI CLUBMAN zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie MINI CLUBMAN nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu MINI CLUBMAN. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.