10 produktów
Wybierz auto
13,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
13,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 55
14,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
14,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
15,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
15,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
16,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
16,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
16,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
16,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
39,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
39,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 6.5
Materiał: Epdm (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Rozwiń więcej danych
16,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
16,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Epdm (etylen-propylen-dien-kauczuk)
14,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
14,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 6.5
Kształt: Kształt o
Rozwiń więcej danych
9,60
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
9,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W układzie chłodniczym samochodu FORD B-MAX, podobnie jak ma to miejsce w większości współczesnych pojazdów spalinowych, występuje termostat, odpowiedzialny za kontrolę temperatury chłodzenia silnika i nie dopuszczanie do jego przegrzewania. Uszczelka termostatu ma za zadanie nie dopuścić do wycieku płynu chłodniczego w okolicy termostatu. Skutkiem takiego wycieku jest niekontrolowana zmiana ciśnienia płynu, przez co termostat nie będzie funkcjonował poprawnie.
Niesprawna uszczelka obudowy termostatu przepuszcza płyn chłodniczy, co może skutkować przegrzewaniem się silnika. W wielu przypadkach objawy związane z nieprawidłową temperaturą roboczą jednostki napędowej błędnie przypisywane są awarii samego termostatu. Aby zapobiec problemowi, warto regularnie sprawdzać optycznie stan uszczelki obudowy termostatu podczas standardowych czynności serwisowych samochodu FORD B-MAX.
Uszczelkę termostatu należy wymienić na nową zawsze przy procedurze wymiany termostatu – niezależnie od tego, czy to jej stan spowodował zaobserwowaną usterkę układu chłodzenia czy nie. Warto wymienić ją także profilaktycznie, kiedy jej stan optyczny wskazuje na silne zużycie (obecność pęknięć na gumowej strukturze). Producent samochodu FORD B-MAX nie zaleca stosowania podczas montażu termostatu dodatkowej masy uszczelniającej, a jedynie założenie nowej, ściśle dopasowanej do modelu uszczelki obudowy termostatu.