Do skutecznego chłodzenia silnika niezbędny jest pęd powietrza, które obniży temperaturę płynu chłodniczego wewnątrz chłodnicy. W efekcie w trakcie powolnej jazdy chłodzenie staje się nieefektywne. Dlatego w układzie chłodzenia obecny jest wentylator, który wtłacza między żebra chłodnicy znaczną ilość powietrza – do sprawnej pracy wentylatora niezbędne jest sprzęgło wiskotyczne, które załącza się, gdy temperatura silnika wzrasta. Zanim silnik osiągnie temperaturę roboczą, sprzęgło wiskotyczne pozostaje rozłączone, dzięki czemu praca wiatraka nie stanowi niepotrzebnego obciążenia oraz nie utrudnia rozgrzewania jednostki napędowej.
Awaria sprzęgła wiskotycznego wentylatora stanowi dosyć istotny problem, dlatego w przypadku jego uszkodzenia należy przeprowadzić wymianę jak najszybciej. Zakleszczone sprzęgło wiskotyczne sprawia, że wiatrak aktywuje się od razu po uruchomieniu silnika. W efekcie pojawiają się problemy z osiągnięciem roboczej temperatury pracy silnika, co powoduje m.in. przyspieszone zużycie jego podzespołów. Aby sprawdzić, czy nie doszło do zakleszczenia sprzęgła wiskotycznego, należy spróbować obrócić wiatrak, gdy silnik jest zimny i zgaszony. W przypadku awarii obrót wentylatora będzie utrudniony. Awaria sprzęgła wiskotycznego może spowodować także brak możliwości załączenia wentylatora, przez co silnik będzie narażony na przegrzanie.
Wybierając sprzęgło wiskotyczne, należy upewnić się, że jest ono dopasowane do naszego samochodu. Na Deler.pl możesz wybrać model pojazdu i przeglądać wyłącznie te sprzęgła wiskotyczne, które spełniają wymagania Twojego auta. W przypadku wątpliwości nasi specjaliści chętnie pomogą w doborze nowego sprzęgła wiskotycznego. W trakcie zakupu warto postawić na sprzęgła wiskotyczne od znanych marek, jak m.in. FEBI BILSTEIN, MAHLE, MEYLE czy NRF, które zapewnią odpowiednie parametry oraz wytrzymałość.
443 produktów
Wybierz auto