Powiadom mnie o dostępności

Czujniki prędkości do FIAT BRAVO II

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wersja: 1, 2
93,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
91,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: HAR550968

HART 550 968

58,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
62,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MEY2148400001

MEYLE 214 840 0001

Rodzaj czujnika: pasywny czujnik, Ilość biegunów: 2, Napięcie robocze [V]: 12, Artykuł uzupełn...
77,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
50,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Czujnik prędkości w samochodzie FIAT BRAVO II

W samochodzie FIAT BRAVO II bieżąca prędkość pojazdu obliczana jest na podstawie wskazań czujnika prędkości. Zlicza on obroty wału napędowego, na ich podstawie obliczając liczbę obrotów kół jezdnych. Informacje te czujnik przekazuje do sterownika, który przelicza je na prędkość, podawaną na prędkościomierzu w kilometrach lub milach na godzinę.

Objawy awarii czujnika prędkości w samochodzie FIAT BRAVO II

Czujnik prędkości jest urządzeniem elektronicznym, którego niepoprawna praca powoduje błędne wskazania prędkościomierza pojazdu. Najczęściej spotykane objawy usterki w przypadku samochodu FIAT BRAVO II, związane są ze wskazywaniem zbyt niskiej, w stosunku do rzeczywistej, prędkości jazdy lub całkowitym brakiem wskazań prędkościomierza. Zdarza się także, że wskazówka prędkościomierza przesuwa się ruchem skokowym zamiast liniowego podczas przyspieszania.

FIAT BRAVO II – diagnostyka czujnika prędkości

W przypadku wystąpienia wymienionych objawów w samochodzie FIAT BRAVO II, czujnik prędkości jest jednym z pierwszych podzespołów, które warto sprawdzić. Nawet jeżeli badanie auta testerem diagnostycznym nie wykaże kodów usterek, związanych z pracą czujnika (co dzieje się dość często), warto sprawdzić optycznie jego stan oraz podłączenie do instalacji zasilającej. Kolejne kroki diagnostyczne zależne są od konkretnego typu czujnika, wykorzystanego w danej wersji pojazdu (może być to czujnik indukcyjny lub czujnik Halla). Ze względu na stosunkowo niską cenę czujnika, często stosowaną metodą jest próba wymiany czujnika bez przeprowadzania zaawansowanej diagnostyki.