Powiadom mnie o dostępności

Czujniki prędkości do PEUGEOT 205 I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: ERR550048A

ERA 550048A

Wysokość [mm]: 81, Ciężar [kg]: 0.06, Ilość połączeń: 3
21,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 6160 24, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniaj�...
30,47 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SKV17SKV364

ESEN SKV 17SKV364

Napięcie [V]: 12, Długość [mm]: 360, Ciężar [kg]: 0.06, Tryb pracy: elektryczny
29,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Czujnik prędkości w samochodzie PEUGEOT 205 I

W samochodzie PEUGEOT 205 I bieżąca prędkość pojazdu obliczana jest na podstawie wskazań czujnika prędkości. Zlicza on obroty wału napędowego, na ich podstawie obliczając liczbę obrotów kół jezdnych. Informacje te czujnik przekazuje do sterownika, który przelicza je na prędkość, podawaną na prędkościomierzu w kilometrach lub milach na godzinę.

Objawy awarii czujnika prędkości w samochodzie PEUGEOT 205 I

Czujnik prędkości jest urządzeniem elektronicznym, którego niepoprawna praca powoduje błędne wskazania prędkościomierza pojazdu. Najczęściej spotykane objawy usterki w przypadku samochodu PEUGEOT 205 I, związane są ze wskazywaniem zbyt niskiej, w stosunku do rzeczywistej, prędkości jazdy lub całkowitym brakiem wskazań prędkościomierza. Zdarza się także, że wskazówka prędkościomierza przesuwa się ruchem skokowym zamiast liniowego podczas przyspieszania.

PEUGEOT 205 I – diagnostyka czujnika prędkości

W przypadku wystąpienia wymienionych objawów w samochodzie PEUGEOT 205 I, czujnik prędkości jest jednym z pierwszych podzespołów, które warto sprawdzić. Nawet jeżeli badanie auta testerem diagnostycznym nie wykaże kodów usterek, związanych z pracą czujnika (co dzieje się dość często), warto sprawdzić optycznie jego stan oraz podłączenie do instalacji zasilającej. Kolejne kroki diagnostyczne zależne są od konkretnego typu czujnika, wykorzystanego w danej wersji pojazdu (może być to czujnik indukcyjny lub czujnik Halla). Ze względu na stosunkowo niską cenę czujnika, często stosowaną metodą jest próba wymiany czujnika bez przeprowadzania zaawansowanej diagnostyki.