Powiadom mnie o dostępności

Czujniki temperatury powietrza dolotowego do VOLVO V40 I

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica zewnętrzna [mm]: 20, Rodzaj czujnika: czujnik NTC, Ilość biegunów: 2, Kolor obudowy: b...
42,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
38,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Wymiar gwintu: M 14x1,5, Ilość biegunów: 2, Kolor obudowy: biały
42,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 30865366, Gwint zewn. [mm]: M14x1,5, Kolor: czarny, Rozmiar klucza: 19 mm, Ilość bi...
33,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Wymiar gwintu: M14x1.5
55,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
63,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: biały
42,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO

Czujnik temperatury powietrza dolotowego w samochodzie VOLVO V40 I

Prawidłowe spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w silnikach współczesnych samochodów jest zależne od wielu parametrów dostarczanych przez czujniki. Przykładem jest czujnik temperatury powietrza dolotowego, który mierzy temperaturę panującą w rurze doprowadzającej powietrze do silnika i przekazuje informację o niej do sterownika silnika. W samochodzie VOLVO V40 I sterownik silnika na podstawie tej informacji decyduje o parametrach mieszanki paliwowo-powietrznej i kącie wyprzedzenia zapłonu.

Czujnik temperatury powietrza dolotowego w pojazdach VOLVO V40 I – przyczyny usterki

Czujnik temperatury powietrza dolotowego w samochodzie VOLVO V40 I jest narażony na usterki z powodu pracy w trudnej lokalizacji. Często osadzają się na nim zanieczyszczenia, które zaburzają prawidłowy proces pomiaru temperatury. Podobnie jak inne elementy układu elektrycznego, czujnik jest także narażony na usterki związane z uszkodzeniem podłączeń napięciowych, m.in. na korozję styków.

VOLVO V40 I – objawy awarii czujnika temperatury powietrza dolotowego

Nieprawidłowe działanie czujnika temperatury powietrza dolotowego w samochodzie VOLVO V40 I zostaje zapisane jako kod usterki, który można odczytać za pomocą testera diagnostycznego. Zwykle na desce rozdzielczej pojazdu podświetlona zostanie także kontrolka „check engine”. Inne objawy, które mogą wskazywać na awarię czujnika to wzrost zużycia paliwa, trudności z uruchomieniem silnika lub spadek jego mocy. Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest elementem nienaprawialnym. Należy wymienić go na nowy podzespół.