19 produktów
Wybierz auto
Nazywany także czujnikiem temperatury klimatyzacji, czujnik temperatury wewnętrznej jest stosowany w samochodzie BMW 5 F10 w celu zapewnienia optymalnego komfortu jazdy. Na podstawie informacji na temat temperatury w kabinie pojazdu, przekazywanej przez czujnik, układ sterowania klimatyzacją dobiera intensywność siły nawiewu i temperatury wtłaczanego powietrza.
Kiedy czujnik temperatury wewnętrznej w samochodzie BMW 5 F10 nie pracuje prawidłowo, układ klimatyzacji nie dopasowuje swojej wydajności do temperatury zadanej przez kierowcę pojazdu. Możemy mieć zatem do czynienia ze zbyt delikatną pracą układu (często przypisywaną nadmiernemu ubytkowi czynnika chłodniczego) lub pracą w trybie ciągłym – ze stałą wydajnością przez cały czas.
Jako że czujnik temperatury wewnętrznej samochodu BMW 5 F10 jest elementem układu elektrycznego pojazdu, w przypadku awarii nie należy podejmować prób jego naprawy, lecz wymienić element na nowy. Demontaż czujnika jest czynnością bardzo prostą, jednak trudniejszym zadaniem może być jego zlokalizowanie, wymagające niekiedy demontażu panelu klimatyzacji. Przed wymianą, warto sprawdzić lokalizację czujnika w instrukcji obsługi samochodu BMW 5 F10.
Czujnik temperatury zewnętrznej w samochodzie BMW 5 F10 przesyła informację o temperaturze powietrza i pozwala sprawdzić ją w każdej chwili na komputerze pokładowym. Oprócz tego dzięki wskazaniom czujnika temperatury zewnętrznej układ klimatyzacji lub ogrzewania wnętrza samochodu BMW 5 F10 może dostosować parametry pracy. Ponadto informacja o temperaturze zewnętrznej pozwala dobrać optymalne proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej trafiającej do silnika, zależnie od temperatury otoczenia.
O awarii czujnika temperatury zewnętrznej świadczy przede wszystkim błędne wskazanie temperatury, utrzymujące się przez dłuższy czas. Jeżeli jest ono jednoznacznie złe – np. wskazuje ujemną temperaturę podczas upałów, to nie ma wątpliwości, że czujnik jest do wymiany. Jednak odczyt może różnić się od rzeczywistego z przyczyn naturalnych – np. jeżeli samochód stał zaparkowany na słońcu, to wskazania mogą być zawyżone. Dlatego w przypadku wątpliwości warto sprawdzić działanie czujnika za pomocą omomierza – wynik pomiaru powinien wskazywać 0 omów.