56 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0382K20TT
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0382K16TT
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0382IK20TT
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540242240593
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540242240653
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0342UPT2
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540242236571
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CHACET2
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0382IK16TT
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540242235667
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0382K16PRU11
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0342Z206
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540242229660
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03451496
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03454291
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03451662
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03452262
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BOS0242236616
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CHAEON2286
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HEL8EH188704181
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry w silniku samochodu MAZDA 323 F VI. Wykorzystywana do tego jest energia z akumulatora, przechodząca przez kolejne podzespoły układu zapłonowego. Na końcu układu znajdują się właśnie świece iskrowe, podłączone do niego za pomocą przewodów zapłonowych. Druga strona świecy jest wkręcona do silnika za pomocą korpusu. Na końcu świecy zapłonowej znajdują się dwie elektrody – środkowa oraz boczna – pomiędzy którymi pojawia się iskra inicjująca zapłon.
W przypadku zużycia świec zapłonowych praca silnika samochodu MAZDA 323 F VI zostanie zaburzona. Zauważalna będzie nierówna praca jednostki, mogą także wystąpić problemy z rozruchem. Obniżą się również osiągi, co może postępować powoli i być trudne do wychwycenia w początkowej fazie. Niesprawne świece nie będą właściwie wypalać mieszanki paliwowo-powietrznej, przez co z rury wydechowej może wydobywać się ciemny dym. Aby zweryfikować stan świec, należy wymontować je z silnika i sprawdzić jak wyglądają. Jeżeli widoczny jest na nich czarny osad i nadmiar oleju, a elektrody są zniszczone, to konieczna jest szybka wymiana świec zapłonowych na nowe.
Wymiana klasycznych świec zapłonowych w pojeździe MAZDA 323 F VI powinna być przeprowadzana co około 30-40 tysięcy kilometrów. Bardziej zaawansowane świece platynowe lub irydowe mogą wymagać wymiany nawet dopiero po około 120 tysiącach kilometrów. Częstszej kontroli stanu świec zapłonowych mogą wymagać samochody wykorzystujące LPG, z uwagi na nieco inne warunki pracy silnika.