Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Zamknij
Darmowa i szybka wysyłka od 250 zł
21 dni na zwrot lub wymianę
2 lata gwarancji
Wygodne metody płatności
Kup teraz, zapłać za 30 dni
Funkcją świecy zapłonowej jest generowanie iskry, koniecznej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Na końcu świecy znajdują się dwie elektrody, które są źródłem wyładowań elektrycznych, powstających z użyciem wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Wysoka temperatura rzędu 450-850 stopni Celsjusza sprawia, że warunki, w jakich pracują świece zapłonowe, są wyjątkowo wymagające. Z czasem świece zużywają się, dlatego co około 30-60 tys. km wymagana jest ich wymiana na nowe. Zużyte świece nie mogą pracować skutecznie, w rezultacie część mieszanki trafia do układu wydechowego, gdzie następuje jej zapłon. Taka sytuacja jest wyjątkowo niepożądana – znacznie obniża się wówczas wytrzymałość katalizatora oraz innych podzespołów układu. Niesprawne świece zapłonowe są powodem spadku osiągów silnika oraz wzrostu spalania. Wywołują również utrudnienia z zapaleniem jednostki, a także falowanie obrotów i szarpanie podczas jazdy – objawy te są szczególnie zauważalne na wolnych obrotach silnika. Tankowanie paliwa złej jakości, zużycie dużej ilości oleju czy uszkodzona uszczelka pod głowicą prowadzą do pojawienia się osadu na elektrodach świec zapłonowych. Towarzyszy temu również zmiana zabarwienia spalin na niebieski lub ciemniejszy niż zwykle kolor.
Świeca zapłonowa NGK 2756 to artykuł o numerze 03452756. Do produktu przypisany został kod EAN 87295127568. Dystans pomiędzy elektrodą centralną a elektrodą boczną świecy wynosi 3 mm. Do wkręcenia świecy konieczny jest klucz w rozmiarze 16 mm.