15 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0366OE205
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BERUPT16P
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0382VXUH22I
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: NGK91530
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0342Z332
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0342Z336
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAG062708000047
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEL8EH188706781
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAM7090013
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAM7090014
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0366OE204
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03540242145537
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: CHACET16P
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS0242145607
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 03540242140535
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry w silniku samochodu MINI COUNTRYMAN I. Wykorzystywana do tego jest energia z akumulatora, przechodząca przez kolejne podzespoły układu zapłonowego. Na końcu układu znajdują się właśnie świece iskrowe, podłączone do niego za pomocą przewodów zapłonowych. Druga strona świecy jest wkręcona do silnika za pomocą korpusu. Na końcu świecy zapłonowej znajdują się dwie elektrody – środkowa oraz boczna – pomiędzy którymi pojawia się iskra inicjująca zapłon.
W przypadku zużycia świec zapłonowych praca silnika samochodu MINI COUNTRYMAN I zostanie zaburzona. Zauważalna będzie nierówna praca jednostki, mogą także wystąpić problemy z rozruchem. Obniżą się również osiągi, co może postępować powoli i być trudne do wychwycenia w początkowej fazie. Niesprawne świece nie będą właściwie wypalać mieszanki paliwowo-powietrznej, przez co z rury wydechowej może wydobywać się ciemny dym. Aby zweryfikować stan świec, należy wymontować je z silnika i sprawdzić jak wyglądają. Jeżeli widoczny jest na nich czarny osad i nadmiar oleju, a elektrody są zniszczone, to konieczna jest szybka wymiana świec zapłonowych na nowe.
Wymiana klasycznych świec zapłonowych w pojeździe MINI COUNTRYMAN I powinna być przeprowadzana co około 30-40 tysięcy kilometrów. Bardziej zaawansowane świece platynowe lub irydowe mogą wymagać wymiany nawet dopiero po około 120 tysiącach kilometrów. Częstszej kontroli stanu świec zapłonowych mogą wymagać samochody wykorzystujące LPG, z uwagi na nieco inne warunki pracy silnika.