4 produkty
Wybierz auto
BOS0241145525
Odstęp elektrod: 0.75
Technika połączeń: Napf
Rozwiń więcej danych
49,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
49,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NGK95929
Odstęp elektrod: 0.8
Gwint zewn. [mm]: 12,0
Rozwiń więcej danych
62,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
62,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS0241245677
Odstęp elektrod: 0.65
Technika połączeń: Napf
Rozwiń więcej danych
47,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
47,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NGK91898
Gwint zewn. [mm]: 14,0
Rozmiar klucza: 16 mm
Rozwiń więcej danych
55,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
55,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry w silniku samochodu SEAT TARRACO. Wykorzystywana do tego jest energia z akumulatora, przechodząca przez kolejne podzespoły układu zapłonowego. Na końcu układu znajdują się właśnie świece iskrowe, podłączone do niego za pomocą przewodów zapłonowych. Druga strona świecy jest wkręcona do silnika za pomocą korpusu. Na końcu świecy zapłonowej znajdują się dwie elektrody – środkowa oraz boczna – pomiędzy którymi pojawia się iskra inicjująca zapłon.
W przypadku zużycia świec zapłonowych praca silnika samochodu SEAT TARRACO zostanie zaburzona. Zauważalna będzie nierówna praca jednostki, mogą także wystąpić problemy z rozruchem. Obniżą się również osiągi, co może postępować powoli i być trudne do wychwycenia w początkowej fazie. Niesprawne świece nie będą właściwie wypalać mieszanki paliwowo-powietrznej, przez co z rury wydechowej może wydobywać się ciemny dym. Aby zweryfikować stan świec, należy wymontować je z silnika i sprawdzić jak wyglądają. Jeżeli widoczny jest na nich czarny osad i nadmiar oleju, a elektrody są zniszczone, to konieczna jest szybka wymiana świec zapłonowych na nowe.
Wymiana klasycznych świec zapłonowych w pojeździe SEAT TARRACO powinna być przeprowadzana co około 30-40 tysięcy kilometrów. Bardziej zaawansowane świece platynowe lub irydowe mogą wymagać wymiany nawet dopiero po około 120 tysiącach kilometrów. Częstszej kontroli stanu świec zapłonowych mogą wymagać samochody wykorzystujące LPG, z uwagi na nieco inne warunki pracy silnika.