Powiadom mnie o dostępności

Świece zapłonowe do SUZUKI CELERIO

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

42,64 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
63,48 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
42,50 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUZUKI

Świeca zapłonowa SUZUKI CELERIO – element inicjujący zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku

Zadaniem świecy zapłonowej jest wytworzenie iskry w silniku samochodu SUZUKI CELERIO. Wykorzystywana do tego jest energia z akumulatora, przechodząca przez kolejne podzespoły układu zapłonowego. Na końcu układu znajdują się właśnie świece iskrowe, podłączone do niego za pomocą przewodów zapłonowych. Druga strona świecy jest wkręcona do silnika za pomocą korpusu. Na końcu świecy zapłonowej znajdują się dwie elektrody – środkowa oraz boczna – pomiędzy którymi pojawia się iskra inicjująca zapłon.

Objawy awarii świec zapłonowych w samochodzie SUZUKI CELERIO

W przypadku zużycia świec zapłonowych praca silnika samochodu SUZUKI CELERIO zostanie zaburzona. Zauważalna będzie nierówna praca jednostki, mogą także wystąpić problemy z rozruchem. Obniżą się również osiągi, co może postępować powoli i być trudne do wychwycenia w początkowej fazie. Niesprawne świece nie będą właściwie wypalać mieszanki paliwowo-powietrznej, przez co z rury wydechowej może wydobywać się ciemny dym. Aby zweryfikować stan świec, należy wymontować je z silnika i sprawdzić jak wyglądają. Jeżeli widoczny jest na nich czarny osad i nadmiar oleju, a elektrody są zniszczone, to konieczna jest szybka wymiana świec zapłonowych na nowe.

SUZUKI CELERIO – jak często wymieniać świece zapłonowe?

Wymiana klasycznych świec zapłonowych w pojeździe SUZUKI CELERIO powinna być przeprowadzana co około 30-40 tysięcy kilometrów. Bardziej zaawansowane świece platynowe lub irydowe mogą wymagać wymiany nawet dopiero po około 120 tysiącach kilometrów. Częstszej kontroli stanu świec zapłonowych mogą wymagać samochody wykorzystujące LPG, z uwagi na nieco inne warunki pracy silnika.