7 produktów
Wybierz auto
REJDRA4258
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
Rozwiń więcej danych
527,95
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
527,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 243,54 zł
CANCAL14104GS
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 104
Rozwiń więcej danych
525,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
525,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0378
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
Rozwiń więcej danych
459,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
459,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
0564A9023
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 90
Rozwiń więcej danych
421,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
421,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR546400
364,75
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
364,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 55,35 zł
ASPA0197
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
Rozwiń więcej danych
508,80
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
508,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0564A4011
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 55
Rozwiń więcej danych
311,39
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
311,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu FORD KA II. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie FORD KA II, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.