8 produktów
Wybierz auto
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 110
Rozwiń więcej danych
708,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
708,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
850,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
850,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
849,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
849,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Długość [mm]: 187
Rozwiń więcej danych
807,26
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
807,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 273,06 zł
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
763,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
763,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 110
Rozwiń więcej danych
634,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
634,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
924,90
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
924,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
739,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
739,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu FORD RANGER V. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie FORD RANGER V, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.