5 produktów
Wybierz auto
ASPA4031
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 100
Rozwiń więcej danych
607,67
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
607,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0012
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 33
Rozwiń więcej danych
268,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
268,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC111623
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
Rozwiń więcej danych
361,54
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
361,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0564A4002
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
Rozwiń więcej danych
439,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
439,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0564A4001
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 70
Rozwiń więcej danych
342,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
342,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu FORD SCORPIO. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie FORD SCORPIO, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.