5 produktów
Wybierz auto
CANCAL15331AS
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
877,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
877,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA6148
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 160
Rozwiń więcej danych
666,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
666,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350439546
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Ze zintegrowanym regulatorem
Rozwiń więcej danych
1 395,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 395,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
0564A3114
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
781,86
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
781,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0350437539
1 028,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 028,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 246,00 zł
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu JEEP GRAND CHEROKEE III. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie JEEP GRAND CHEROKEE III, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.