6 produktów
Wybierz auto
ASPA3361S
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 200
Rozwiń więcej danych
914,65
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.04
914,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA0664S
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 190
Rozwiń więcej danych
1 171,18
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pt. 25.04
U ciebie: pt. 25.04
1 171,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA3363VALEO
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 200
Rozwiń więcej danych
2 438,47
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.04
2 438,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA3361VALEO
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 200
Rozwiń więcej danych
1 829,29
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.04
1 829,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA3575S
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
838,83
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.04
838,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL443452
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 200
Rozwiń więcej danych
2 519,23
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.04
2 519,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu MERCEDES-BENZ GLC. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie MERCEDES-BENZ GLC, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.