6 produktów
Wybierz auto
0564A5178
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 80
Rozwiń więcej danych
376,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
376,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERR209444A
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 105
757,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
757,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
ERR210624A
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 85
559,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
559,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
578,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
578,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
578,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 02.07
578,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA5010
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 85
Rozwiń więcej danych
447,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
447,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu MITSUBISHI LANCER VI. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie MITSUBISHI LANCER VI, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.