11 produktów
Wybierz auto
Producenci
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 185
Rozwiń więcej danych
1 049,36
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 049,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 185
Rozwiń więcej danych
696,04
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
696,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
441,47
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
441,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
546,92
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
546,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Prąd ładowania alternatora [a]: 185
Id wykonania wtyczki: Pl124
Rozwiń więcej danych
1 640,67
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 640,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 135,30 zł
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Id wykonania wtyczki: Pl72
Rozwiń więcej danych
656,06
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
656,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 546,12 zł
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
461,82
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
461,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 55,35 zł
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
1 465,19
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
1 465,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 185
Rozwiń więcej danych
900,70
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
900,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
838,41
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
838,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 150
Rozwiń więcej danych
582,17
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
582,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu RENAULT MASTER III. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie RENAULT MASTER III, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.