Powiadom mnie o dostępności

Komutatory, pokrywy, tuleje alternatora do PEUGEOT 206

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wysokość [mm]: 48.3, średnica zewnętrzna [mm]: 15, średnica wewnętrzna 1 [mm]: 7.2, Średnica ...
13,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 44.6, średnica wewnętrzna [mm]: 6.7, średnica zewnętrzna [mm]: 16.7
15,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wysokość [mm]: 30.3, średnica wewnętrzna [mm]: 12.5, średnica zewnętrzna [mm]: 23.4
13,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Komutator alternatora w samochodzie PEUGEOT 206 – do czego służy?

Samochód PEUGEOT 206 jest wyposażony w standardowy alternator, w którym wirnik, zasilany jest prądem stałym z regulatora napięcia. Dostarczenie prądu wzbudzenia do wirnika jest tu realizowane poprzez komutator i nieruchome szczotki. Elementy te muszą mieć stały kontakt ze sobą.

Objawy awarii komutatora alternatora w samochodzie PEUGEOT 206

Komutator alternatora w samochodzie PEUGEOT 206 ma budowę pierścieniową, przez co bywa nazywany pierścieniami ślizgowymi. Jego uszkodzenie jest jedną z częstszych przyczyn niesprawności alternatora. Objawem usterki jest najczęściej niedoładowanie akumulatora – kiedy komutator nie jest w pełni sprawny, ładuje akumulator zbyt niską wartością napięcia. Podobny objaw mogą jednak dać także awarie innych elementów alternatora, dlatego też każdorazowo warto wykonać fachową diagnostykę.

PEUGEOT 206 – wymiana komutatora alternatora

Jeżeli przeprowadzona diagnostyka wykaże zużycie komutatora alternatora, specjaliści zalecają wymianę tej części na nową. Istnieje co prawda możliwość przeprowadzenia regeneracji komutatora, jednak ze względu na niewysoką cenę części nie jest to praktykowane. Po wymianie komutatora alternator może ponownie sprawnie doładowywać akumulator – nie ma konieczności wymiany tego elementu i ponoszenia wyższych kosztów.