16 produktów
Wybierz auto
Nr art: TRU0817025
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VEMV10771019
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERR216010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BERGER088
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VEMV20770299
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERR215296
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: JPG1190201202
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: MET2390023
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERR216242
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASPARE0051BOSCH
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0564ARE0010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASPARE0010S
Dostawa na piątek, 5 lipca
Nr art: MOIVRB238
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0564ARE0051
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX100228
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MET2390047
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Regulator napięcia alternatora w samochodzie BMW 5 E39 służy do utrzymania poprawnych parametrów pracy alternatora, którego zadaniem jest ciągłe ładowanie akumulatora. To jeden z najbardziej istotnych elementów układu elektrycznego samochodu – alternator przekazuje energię niezbędną do sprawnego działania silnika i innych ważnych podzespołów. Podczas jazdy samochodem napięcie energii elektrycznej ulega zmianie zależnie od poboru mocy, zapotrzebowania, a także prędkości i obrotów silnika. Skoki napięcia są bardzo niebezpieczne dla instalacji elektrycznej, co sprawia, że obecność regulatora w autach BMW 5 E39 jest niezbędna.
Regulator napięcia alternatora w aucie BMW 5 E39 jest elementem eksploatacyjnym, a więc ulega stopniowemu zużyciu. Po pewnym czasie konieczna jest jego wymiana. Sygnałem dla kierowcy, że potrzebny będzie zakup nowej części, jest kontrolka ładowania wyświetlająca się na desce rozdzielczej. Innym symptomem zużycia regulatora napięciowego jest brak prądu podczas jazdy, objawiający się słabym napięciem ładowania, a także bardzo charakterystycznym zapachem siarki.
Wymiana regulatora napięcia w samochodzie BMW 5 E39 jest prostym zadaniem. W pierwszej kolejności należy wyjąć alternator i rozkręcić jego obudowę, ponieważ to właśnie w niej znajduje się regulator. Następnie należy wyjąć starą część i umieścić w jego miejsce nowy zakupiony wcześniej komponent.