13 produktów
Wybierz auto
Masa [g]: 500
Szerokość 1 [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
87,02
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
87,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Bosch, hitachi, valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
151,47
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
151,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
125,48
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
125,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Średnica zewnętrzna [mm]: 61
Rozwiń więcej danych
123,67
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
123,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
43,33
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
43,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
119,49
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
119,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.49
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
130,04
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
130,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
120,50
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
120,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.68
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
95,61
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
95,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
106,62
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
106,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,9/17,0
Szerokość [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
134,01
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
134,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,9/17,0
Szerokość [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
84,53
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
84,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
140,70
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
140,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu AUDI A8 D3 cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie AUDI A8 D3 pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu AUDI A8 D3 uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie AUDI A8 D3 ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie AUDI A8 D3. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu AUDI A8 D3, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.