12 produktów
Wybierz auto
0445535012410
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,4/17,0
Szerokość [mm]: 40.2
Rozwiń więcej danych
85,50
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
85,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP0033
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
66,61
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
66,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.455
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
116,69
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
116,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0033INA
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
75,12
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
75,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7103
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
275,62
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADC0105
Średnica 1 [mm]: 55
Szerokość 1 [mm]: 40.25
Rozwiń więcej danych
108,39
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.04
108,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość opakowania [cm]: 11
Szerokość opakowania [cm]: 9
Rozwiń więcej danych
306,07
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAMRC129
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 56,0/17,0
Szerokość [mm]: 41.6
Rozwiń więcej danych
89,83
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
89,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRLRS112410
Liczba rowków: 6
96,46
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
96,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7114
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
112,82
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 28.04
U ciebie: pon. 28.04
112,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535021010
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
218,76
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
218,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0033V
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
74,11
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
74,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu AUDI TT III (8S) cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie AUDI TT III (8S) pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu AUDI TT III (8S) uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie AUDI TT III (8S) ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie AUDI TT III (8S). Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu AUDI TT III (8S), odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.