🔥 -5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 199 zł! Kod: HAMULCE5

Powiadom mnie o dostępności

Sprzęgła alternatora do JAGUAR XF I

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

128,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
99,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Masa [g]: 657, Szerokość 1 [mm]: 51, średnica zewnętrzna 1 [mm]: 58.7
132,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica wewnętrzna [mm]: 17, średnica zewnętrzna [mm]: 55, Wysokość zabudowy: 38.5, Liczba ro...
127,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica 1/średnica 2 [mm]: 58,7/17,0, Szerokość [mm]: 51, Ilość żeber: 6, Artykuł uzupełni...
122,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica 1/średnica 2 [mm]: 58,7/17,0, Szerokość [mm]: 51, Ilość żeber: 6, Artykuł uzupełni...
82,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ograniczenia producenta: Bosch, Wymiar gwintu: M16x1,5, Długość całkowita [mm]: 50.9, średnica ...
133,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do JAGUAR

Sprzęgło alternatora do samochodu JAGUAR XF I zapewnia wydajną pracę prądnicy

W trakcie jazdy obroty silnika samochodu JAGUAR XF I cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie JAGUAR XF I pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.

Sprzęgło alternatora do samochodu JAGUAR XF I uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.

Awaria sprzęgła alternatora w samochodzie JAGUAR XF I obciąża inne podzespoły napędu pasowego

Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie JAGUAR XF I ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.

Jakie są objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora w samochodzie JAGUAR XF I?

Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie JAGUAR XF I. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.

W jaki sposób sprawdzić, czy sprzęgło alternatora w samochodzie JAGUAR XF I uległo awarii?

Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu JAGUAR XF I, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.